Referat fra generalforsamling 2014

1. maj 2014
  ·   Alle afdelinger   ·  Skrevet af Andreas Lloyd

I lørdags, d. 26. april, holdt vi den årlige ordinære generalforsamling i Københavns Fødevarefællesskab. Referatet fra generalforsamlingen er nu blevet lagt på wikien, hvor I kan læse om alle detaljerne om hvad der blev besluttet.

Men for de travle kan vi lige opsummere de vigtigste punkter:

• Regnskabet for 2013 tegner til et underskud på – i værste fald – 400.000 kroner. Dette skyldes dels en række udforudsete udgifter, dels manglen på struktur, procedurer og regnskabsoverblik, der gav anledning til krisemødet i oktober sidste år. Heldigvis kan vi dække underskuddet med foreningens egenkapital.
  • Siden krisemødet har Økonomigruppen arbejdet stenhårdt på at danne sig overblik, og har nu afsluttet regnskaberne for både 2012 og 2013. Der er nu overblik over økonomien, og der er blevet etableret en række procedurer, der sikrer god bogføring, samt en række initiativer, der kan mindske vores driftsudgifter fremadrettet.
  • Den nye organisationsstruktur, der har været på prøve siden den ekstraordinære generalforsamling i januar, blev endeligt godkendt.
  • Vedtægtsgruppens forslag til nye vedtægter blev vedtaget med enkelte rettelser. Læs de nye vedtægter her.
  • Med de nye vedtægter erstattes indmeldelsesgebyret med et årligt medlemskontingent. Dette kontingent blev fastsat til 50 kroner, som alle medlemmer skal betale fra næste regnskabsår – dvs. fra 1. januar 2015. Kontingentet vil blive opkrævet gennem medlemssystemet.
  • Økonomigruppens forslag til budget for 2014 blev godkendt.
  • Der blev valgt en ny bestyrelse bestående af 5 medlemmer og 2 suppleanter. Se bestyrelsen her. Den nye bestyrelse konstituerer sig selv på deres første møde i maj.

Denne generalforsamling markerer afslutningen på et halvt år med selvransagelse, omstrukturering og et enormt økonomisk, juridisk og organisatorisk oprydningsarbejde siden vores krisemøde i oktober. Men nu lysner det virkelig. Vi har lært enormt meget undervejs, og der har sjældent været mere mod og gejst i vores fællesskab. Det er så fedt at mærke al det engagement, mod og vilje, der er for at arbejde for en bæredygtig fremtid – sammen. 🙂

Gunhild Jakobsen kommenterede
Kl. 20:17 d. 1. maj 2014

Rigtig fin generalforsamling.God stemning som vanligt.

Anders Petersen kommenterede
Kl. 23:39 d. 2. maj 2014

Dejligt at se så mange gode kræfter samlet