Referat fra generalforsamling 2015

28. april 2015
  ·   Nyhed   ·  Skrevet af Andreas Lloyd

I lørdags, d. 25. april, samledes ca. 50 fødevarefæller til KBHFFs ordinære generalforsamling på Oehlenschlägergades skole. Referatet fra generalforsamlingen er nu blevet lagt på wikien.

Men for de travle kan vi lige opsummere de vigtigste punkter:

• Det økonomiske regnskab for 2014 viser et lille overskud pt (bl.a. i kraft af næsten 1200 nye medlemmer alene i 2014!). Og vi forventer lignende resultat i 2015
  • Men “gejst-regnskabet” for fødevarefællesskabet kommer ud med et solidt underskud. 2014 har været et hårdt år for os, med en del frustrationer og misforståelser – ikke mindst fordi et stort arbejde har ligget på få hænder. Bestyrelsen var i sin beretning dog optimistisk og fortrøstningsfuld. For der er så mange gode kræfter, der kommer ind og er med til at løfte fællesskabet.
  • For at undgå lignende gejst-underskud en anden gang fremlagde bestyrelsen forslag til to konkrete stillingsopslag – en bogholder og en medlemskoordinator – der kan være med til at sikre kontinuitet og stabilitet i fødevarefællesskabet fremadrettet. Forslaget blev vedtaget.
  • Der blev valgt en ny bestyrelse med masser af friske og begejstrede kræfter. Den nye bestyrelse består af Jonas Boye Christensen, Danielle Ruben, Anders Jensen, Anders Petersen og Sara Christensen; med Line Rise Nielsen og Karen Hjort Brusch som suppleanter.

Den nye bestyrelse!

Generalforsamlingen var præget af stort engagement i fødevarefællesskabets fremtid. Det var fantastisk at mærke, hvor meget alle brænder for vores alle sammens fødevarefællesskab. Tak for et godt møde!

Anna Olesen kommenterede
Kl. 10:05 d. 4. maj 2015

Tillykke til os alle med den nye bestyrelse! Tak for at I viser det store engagement, I er seje!

connie brask kommenterede
Kl. 11:30 d. 10. maj 2015

Det er den bedste generalforsamling jeg nogensinde har været med til. Super ledet, – med nærværende, levende sprog som inspirerede vores indre billeder på den virkelighed vi sammen har skabt i KBHFF. ALLE var med i processen, og alle ytrede sig – ikke efter lange døde talelister, – med med gestik, hænder i luften, – og livsytringer båret på vinger af både erfaringer, tanker – gode som svære, – og humor.
Samtaler blev på den enkleste vis ført til et meningsfuldt punktum.
Tak til den gamle bestyrelse, – og alt det oprydningsarbejde I har stået for, jeg er dybt taknemmelig for det I har gjort.
Og goddag med maximal opbakning til vores nye KBHFF fæller der blev inspireret ind i bestyrelsen.
Vi er bag Jer.
TAK fra connie brask

Sara Christensen kommenterede
Kl. 08:50 d. 11. maj 2015

Sikke en fantastisk kommentar Connie! Selvom jeg ikke før har været med til en generalforsamling, så er jeg helt enig med dig i, at det var en virkelig god generalforsamling. Masser af hænder i luften!